Dersi Göster/Gizle
Ateş etme
GameObject sekmesine gidin GameObject > Create Other > Sphere yapıp bir küre oluşturalım ve boyutlandıralım , bir mermi boyutunda olup hoş gözükmesi için ben boyutlarını şöyle yaptım ;
x : 0.03
y : 0.03
z : 0.03
Sonrasında , Project paneline boş bir yere sağ tıklayın , Create > Prefab yapıp boş bir prefab oluşturun ve Hierarchy panelinden bu mermimizi Prefab'a sürükleyerek mermi Prefab'ını oluşturmuş olalım.Sonra bu Prefab'ta , Component sekmesine gelelim , Physics > RigidBody diyerek Rigidbody ekleyelim , bu bir tür fiziktir.
Şimdi kodumuz budur ;
var mermiPrefab : GameObject;
function Update ()
{
if (Input.GetButtonDown("Fire1") )
{
var newBullet = Instantiate(mermiPrefab,transform.position,Quaternion.identity);
newBullet.rigidbody.AddForce(transform.forward * 2900);
}
}
bunu bir açıklayayım sizlere .
var mermiPrefab : GameObject;
demek , mermimizin değerini verdik ve obje olarak atadık , yani artık Unity bir mermimizin olduğunu biliyor.
if (Input.GetButtonDown("Fire1") )
Eğer Fire1'e bas çek şeklinde basılırsa. Fire 1 'de Mouse'ın sol tuşudur.
var Mermimiz= Instantiate(mermiPrefab,transform.position,Quaternion.identity);
bir mermimiz var bunu söyledik , Instantiate yani klonla dedik , böylelikle ateş etmiş olacağız , mermiPrefab'ı söyledik ( obje yapmıştık ya hani ) , pozisyonu verdik , yönü verdik.
Mermimiz.rigidbody.AddForce(transform.forward * 2900);
2.kez söylediğimiz mermiye ileri gitme gücü ekledik.
Şimdi bu Scripti diğer konuda belirttiğim nişan boş objesine atayın ve tamamdır .
Ne Öğreneceğiz?
Unity 3D üzerinde FPS oyunu yapıyorsak güzel bir ateş etme örneği elde edeceğiz
Lan bune hiç bişi yok mk
YanıtlaSilDersi göster yazısı var ona tıkla açılır ayrıca argo kullanma
SilPardon kardeşim görmemişim
YanıtlaSilnişan boş objesi ne?
YanıtlaSil..
şimdi bu kodu aldım java scripte ekledim. sonra benim bi silahım var ona ekledim ama mouse basınca ateş etmiyor.
YanıtlaSil