26 Temmuz 2012 Perşembe

Unity 3D Proje Seçimi

      Merhaba genç oyun yapımcıları,hepimizin bir yerde kafası karışmıştır elbet,projenizin nasıl olacağına bir türlü karar veremiyorsunuz.Bu yazımda sizlere yardımcı olmaya çalışacağım.

Giriş:
       İlk olarak hayallerimizdeki oyunu bir düşünelim,kendi tarzınıza göre istediğiniz tipte bir oyun düşünebilirsiniz.Fakat temel sorular şu olacak:


  • Ana fikir ne?
  • Oyunumuzun konusu ne?
  • Oyunun geçtiği yıl
  • Senaryo


Ana Fikir:

       Tabiki en önemli unsurlardan biri,ana fikir,oyunumuz oyunculara birşey öğretiyorsa gerçekten başarılır bir oyun çıkarmış oluruz.


Oyunumuzun Konusu:
        Şu ana kadar yapılan tüm oyunların bir konusu vardır,kendimize bir konu belirleyelim.
  •  Örneğin bir av oyunu.Oyunumuzun konusu tamamıyla bir ormanda geçecek ve  geyik avlıyacağız...
Oyunumuzun konusu da kesinlikle ilgi çekici ve oyuncularınızı sıkmayan bir konu olması lazım 


Oyunun Geçtiği Yıl:
        Oyunumuzun geçtiği yılda oyuncuyu etkileyebilir,fakat daha çok sizleri etkileyecektir,eğer 2. Dünya Savaşı ile ilgili bir oyun yapacaksanız o konu hakkında bilginizin çok olması gerek.

        Ben size derimki Modern Dönem de geçen bir oyun hazırlamaya çalışın.Çünkü,gelecek zaman da geçen bir proje başlatacaksanız,konusu ve senaryosu alanın da çok zorlanırsınız.Hayal gücünüzün çok fazla olması gerekir.Oysa ki Modern Dönem de bir proje başlatırsanız etrafınızdaki statik ve dinamik objelerin her biri size referans olacaktır ki oyununuzun grafikleri iyi olsun.

Senaryo: 
Oyunlarda ki en önemli unsurdur."senaryo candır :)"senaryonuz ne kadar iyi ise oyunun tamamı o kadar iyi olacaktır,başı ile sonunu bir araya getirmek,oyuncuyu oynarken sıkmıyacak fikirler üretmek tamamıyla senaryoya bağlıdır

  • Örneğin: Call of Duty,kendi fikrimi söylüyorum,senaryosu o kadar sağlam olmasa,tamamıyla bir fiyasko olurdu. 


 Batuhan
 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder