26 Temmuz 2012 Perşembe

Unity 3D Proje Seçimi Bölüm 2:Projem Nasıl Düzenli Olur



Bu yazımızda piyasanın en çok satılan ürünleri arasında görülen "Video Oyunları"nın nasıl yapıldığını öğreneceğiz.Öncelikle bende bu sektör de kişisel olarak uğraştığımı belirtmek isterim.Yapılması alanında,anlaşılması zor,karışık gibi görünen fakat elinize game padı alıp "Haydi oyuna!" Sloglanı ile eğlendiğimiz özellikle yanında cips,kola gibi yiyecekler tükettiğimiz video oyunları işte böyle yapılıyor... 



Senaryo: 
     Senaryo,oyundaki 1 numaralı kuraldır,senaryo kötüyse oyunda kötüdür,oyunun sonu yada başı kesinlile oyunun gidişatını belirler,oyuncu da oynama isteğini yükseltir.Örneğin Mafia 2,uzun süre bekledik,oyunun intro bölümü gayet güzeldi,çok farklı bir başlangıç görmüştük,fakat sonu resmen fiyaskoydu.Bunun için senaryomuzun yaratcı,ve konu ile alakalı olması,ve oyuncuya hitap etmesi gerekir.



Harita:
     Harita,oyundaki kısıtlamalarımızı,veya özgürlüğümüzü vurgulayan ögedir,oyundaki harita,oyunun "senaryosuna" bağlıdır,eğer senaryo haritada istediğimiz gibi dolaşmamızı istiyorsa haritada,oyuncunun kaybolacağı kadar büyük olması gerekir.

Haritadaki ögeler 2'ye ayrılır :


Statik Objeler:

     Statik objeler oyunda farkında olmadan,oynama isteği uyandırır,bir ev düşünün,bom boş bir ev,içine oturmak için biraç koltuk ve zaman geçirmek için bir televizyon aldınız.Fakat bir süre sonra,sadece o televizyonu izleyip bom boş bir odada oturmaktan sıkılırsınız,işte bu yüzdende evinize küçük biblolar,çerçeveler gibi süsler alırsınız,oturduğunuz yerin bomboş bir odadan farkı olması için,işte statik objelerde oyunun süsüdür.



Dinamik Objeler:

     Oyunun temelini oluşturan dinamik objelerdir,örenğin bir karakter,ve onun bir silahı,eğer bu silah kullanıla biliyorsa ve bu karakter yönetilebiliniyorsa,o bir dinamik objedir.



2 Temel Kavram:

Grafik:

     Oyundaki görselliği ne kadar güzel yaparsanız yapın,grafikleri iyi,ayrıntılı değilse,hiç başarılı olamazsınız,kesinlikle grafikler dönemimize ayak uydurması lazım.

Fizik:

     Oyundaki gerçekciliği arttırmak için kullanılan bir unsurdur,fizik sayesinde örneğin masanın üstünde duran bir şişe var,bu şişeye ateş ettiğinizde yerinden fırlamasını ve duvara çarpıp yere sekmesini sağlayan fiziktir.



Bunlar nasıl bir araya gelir?
     Hepsi tabiki de bir "oyun motorunda" bir araya gelir,oyun motorunda statik objeler ile haritanızı hazırlarsınız,dinamik objeleri ise kodlar yardımı ile işlevsel hale getirebilirsiniz.Herşeyi senaryoya uygun yaptıkytan sonra,artık oyununuzu "Build" edebilirsiniz.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder